Forældre/barn – Alder: fra 1-3 år.

Lørdag kl. 9.00-10.00 i Vigersted Hallen

Sammen med mor/far kan du udfordre Trolden Motorikken. Vi bruger forskellige gymnastikredskaber, laver forhindringsbaner og mange andre sjove ting, hvor kun fantasien sætter grænser. Mor/far vil hjælpe dig med at lære din krop bedre at kende gennem leg og fysiske udfordringer, mens mor/far får trænet på dine præmisser. Søskende er hjertelig velkomne.

 

”Når du danser til musikken
er du go’ ve’ Motorikken
ham den lille sjove trold
ham der hopper som en bold
Vi skal løbe, springe, hoppe
og danse som en loppe.
I træets høje toppe,
er du ikke til at stoppe.”

(Uddrag fra Lone Kellermann’s Trolden Motorikken)

 

Instruktør: Stine Sander

Minispring årgang 2013/2014/2015

Tirsdag  kl. 16:00 – 16.55 i Vigersted Hallen

Holdet er for de største børnehavebørn, der har lyst til at bevæge kroppen. De introduceres til de første spring og får en grundig indlæring af springteknikken.
Vi skal slå vejrmøller, stå på hovedet, på hænder og på egne ben, derfor er holdet uden mor og far. Vi lærer at vise hensyn til andre og vente på at det bliver vores tur, men vi skal også lave fis og ballade og have det rigtigt sjovt sammen.
Vi arbejder på, at kunne tilbyde afhentning i Vigersted Børnehus efter aftale.

 

Instruktør: Jesper Bøgested

Hjælpeinstruktører: Camille og Clara

 

Springlopperne 0. – 3. klasse

Torsdag kl. 16.00 – 16.55 i Vigersted Hallen

Dette hold er for friske drenge og piger fra 0.-3. klasse, som har lyst til at blive bedre springgymnaster. Der vil i sæsonens løb blive arbejdet med en masse spring og grundlæggende gymnastiske færdigheder på gulvet, i trampetten og på airtracken.

 

Instruktører: Julie Zeuthen & Thomas Lausten

Hjælpeinstruktører: Anna og Freja

 

Vigersted CrossGym Kidz – Push Up (4.-9. klasse)

Torsdag kl. 17.00-18.00 Vigersted Hallen

Super sjov, lærerig og udfordrende træning for børn. En blanding af gymnastik, styrke og kondition. Træningen er for alle uanset niveau, da alle øvelser bliver tilpasset hver enkelt deltager. Vi skal skubbe, vælte, trække, løbe, kravle og løfte. Vi kan love sved på panden og pulsen op.

 

Instruktør: Søren Matthiesen

 

Inliners – familiehold

Tirsdag kl. 17.00-18.15 og/eller torsdag kl. 18.00-19.00 og/eller lørdag kl. 8.00-9.00 i Vigersted Hallen

Inliners er en hyggelig familiesport, hvor både nybegyndere og mere øvede kan være med. Det er en stor fordel, at vi i Vigersted har mulighed for at løbe på inliners indendørs, så underlaget ikke giver den store risiko for ”asfalteksem”. Vi øver de helt basale teknikker og lærer fx også at løbe baglæns, krydse benene ind over hinanden, lave slalom og springe/hoppe på rulleskøjterne. Derudover er vi en af de meget få klubber i Danmark, der træner freestyle slalom, hvor vi laver avancerede “comboer” på en slalombane af kegler. Desuden spiller vi rullehockey eller leger fangeleg, hvilket også er en god træning i både balance, hurtighed og standsninger.

Man medbringer selv inliners og beskyttelsesudstyr inkl. hjelm.

Det er muligt, at tilmelde sig et eller flere hold.

Sæsonen er hele året rundt.

Instruktør: Thomas Lausten (tlf. 72482649)

 

Jumping Fitness (voksne og unge er velkomne)

Mandag kl. 19.15-20.15 og torsdag kl. 18.00-19.00 i gymnastiksalen på Vigersted Skole

Jumping® Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobic trin, dynamiske spurter og ”power sports” elementer. Kompleksiteten af øvelserne garanterer, at hele kroppen vil blive styrket. Deltagere, som har ankel, knæ og hofteskader, kan med fordel deltage i Jumping® Fitness i forhold til genoptræning.
Trampolinernes design gør, at træningen er low impact. Dette gør, at kroppen ikke udsættes for de ”stød”, som man oplever ved fx løb. Balancen bliver udfordret og vi får tonet kroppen.

 

Instruktører:Nicoline og Bianca

Hatha Yoga (klassisk yoga)

Mandag kl. 17.15-18.45 i gymnastiksalen på Vigersted Skole

Forkæl dig selv med klassisk Hatha Yoga. Vær til stede i nuet og mærk dig selv. Øg din styrke, smidighed og dit velvære. Vi arbejder kroppen igennem med opmærksomhed i et roligt tempo, vi træner fokus og balance, vi arbejder med åndedrættet, vi slutter af med afspænding hver gang.

Kom i behageligt tøj, du kan bevæge dig i. Medbring evt. tæppe til afspænding.

Instruktør: Mette Friis-Mikkelsen (e-mail mette.friis-mikkelsen@outlook.dk)

 

Zumba®

Tirsdag kl. 19.00-20.00 på Vigersted Skole

Der bliver gået til den, og der svedes og grines.

Har du ikke prøvet Zumba® Fitness før, og tænker du, at du sikkert ikke kan alle de forskellige trin, så giv det en chance, den første time er altid prøvetime. Du vil med garanti kunne følge med, også selvom du ikke har den store rytme. Holdene er meget afslappede, man kommer som man er, og det store dress er absolut ikke nødvendigt for at kunne deltage – husk at det man kommer for er for at få rørt sig – og ja hvem bliver ikke glad i låget af at danse og samtidig ha’ det sjovt…

Tag gerne naboen, genboen, eller veninden med!

HUSK endelig at medbringe vand og evt. et lille håndklæde til sveddråberne.

Du er velkommen til at kontakte mig, såfremt du måtte have spørgsmål eller er forhindret i at komme den 1. gang. Har du ikke mulighed for at komme hver gang, så mød op alligevel – så finder vi ud af det.

Jeg glæder mig til at se dig.

Instruktør: Jeanet (tlf. 61460253 eller e-mail johansen.jeanet@gmail.com)

 

Strong by Zumba®

Tirsdag kl. 18.00-18.55 i gymnastiksalen på Vigersted Skole

Strong by Zumba® kombinerer HIIT (High Intensity Interval Training), muskel træning og toning. Det er IKKE dans og en HELT ny måde at træne med musik som motiverer alle fitness niveauer.

Det er for alle! Mænd, kvinder og teenagere – for dem som har en god form og ingen form!

Kom og prøv – det er vanedannende og der er garanteret sved på panden – hvis ikke så er det fordi du ikke har givet dig nok!

 

Instruktør: Jeanet (tlf. 61460253 eller e-mail johansen.jeanet@gmail.com)

 

Vakse Voksne 50+

Torsdag kl. 9.30-11.00 i Vigersted Forsamlingshus

Derefter kaffe og hyggesnak.

Vi arbejder med styrke, balance, smidighed og kondition under hensyntagen til den enkeltes formåen.

Vi benytter dejlig musik, vægte, elastikker, bolde, store og små, og stole, så øvelserne kan udføres stående eller siddende.

Medbring træningsmåtte, vandflaske og kaffe/te.

 

Instruktør: Berit Galberg (tlf. 2221 2325)